24 Kwietnia 2025
WIOSENNY OGÓLNOPOLSKI KONGRES ZARZĄDCÓW WSPÓLNOT I SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWYCH

ZARZĄDCA NIERUCHOMOŚCI
W OBLICZU ZMIAN

Zmiany prawne w warunkach technicznych,
nowości w podatku od nieruchomości
oraz rozliczanie kosztów wody

24.04.2025 r.
9:00 – 15:00

Spotkanie online
Do wydarzenia pozostało:
 

Jeśli chcesz wiedzieć:

 

O jakich zmianach w warunkach technicznych dla budynków muszą wiedzieć zarządcy,

W jaki sposób rozliczane są koszty wody w budynkach wielolokalowych,

Jakie nowości w podatku od nieruchomości będą obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku,

Jak zarządzać spółdzielnią i wspólnotą za pomocą nowych rozwiązań i nowoczesnych technologii,

to wydarzenie jest dla Ciebie!

OGÓLNODOSTĘPNA FORMUŁA KONGRESU

Kongres Zarządców Nieruchomości to cykliczne wydarzenie organizowane przez redakcję czasopisma Mieszkanie i Wspólnota. Podczas prelekcji opowiemy o zmianach prawnych i finansowych kluczowych w zarządzaniu nieruchomościami, a także podpowiemy, jak rozwiązywać problemy związane z rozliczaniem kosztów wody oraz planować pracę z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Czekają na Ciebie nie tylko ciekawe wystąpienia, ale także możliwość skonsultowania swojego problemu z adwokatem specjalizującym się w prawie budowlanym. Przygotowaliśmy 30 minutową sesję pytań Q&A, podczas której będzie można zadać pytanie na czacie i uzyskać odpowiedź.
 
 

Na Konferencję szczególnie zapraszamy:

 
  • zarządców nieruchomości, wspólnot, spółdzielni mieszkaniowych,
  • lokatorów i właścicieli, który chcą poznać swoje prawa wobec zarządu wspólnot i spółdzielni,
  • administratorów, koordynatorów i techników pracujących w branży nieruchomości,
  • osoby odpowiedzialne za utrzymanie porządku na terenie nieruchomości.

Program Konferencji 24 kwietnia 2025, godz. 9.00-15.00

 

Spory na tle sposobów rozliczeń kosztów wody przez wspólnoty mieszkaniowe

Klaudyna Jarzec-Koślacz
  • W jaki sposób rozliczane są koszty wody w budynkach wielolokalowych?
  • Omówienie stosowanych metod rozliczeń
  • Najczęstsze przyczyny sporów

Jakie zmiany wprowadzono w warunkach technicznych dla budynków w 2024 roku?

Andrzej Kulak
  • Wzmożone wymagania izolacyjności akustycznej w budynkach mieszkalnych
  • Nowe przepisy dotyczące warunków technicznych dla lokali użytkowych
  • Zmniejszenie zagęszczenia zabudowy – minimalna odległość między budynkami wielorodzinnymi
  • Omówienie zmian prawnych dotyczących miejsc parkingowych, placów zabaw, balkonów, czy też terenów zielonych

Zmiany w podatku od nieruchomości od 2025 r.

Rafał Ostrowski
  • Definicja budowli i podatek od garaży
  • Wprowadzenie definicji budynku do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
  • Wprowadzenie kwalifikacji budowli

Weles - Nowoczesne systemy i usługi wspierające zarządców nieruchomości

Łukasz Kuczek,
Joanna Ziemska-Tomaszewska
  • Weles - Doświadczony partner.
  • Nowoczesne Systemy wspierające Zarządców nieruchomości.
  • Profesjonalna obsługa serwisowa oraz wdrożeniowa.
  • Koszty oraz nasze wsparcie w ich redukcji.

Nowoczesne technologie zarządzania parkingami na terenie wspólnot i spółdzielni osiedlowych 

Piotr Nizio
  • Jak automatyzacja parkingów wpływa na komfort mieszkańców i zarządców? 
  • Integracja systemów parkingowych z aplikacjami mobilnymi i systemami dostępu  
  • Redukcja kosztów operacyjnych dzięki inteligentnemu zarządzaniu miejscami parkingowymi  
  • Przykłady wdrożeń technologii ParkCash  

Dotacje, oszczędności, ekologia – jak mądrze modernizować CO i CWU w budynkach wielorodzinnych

Rafał Lasocki
  • Wprowadzenie do technologii pomp ciepła
    • Zasada działania pomp ciepła
    • Możliwości zastosowania w budynkach wielorodzinnych
  • Korzyści ekonomiczne i niezależność energetyczna
    • Niższe koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych źródeł ogrzewania i ciepłowni
    • Niezależność od wahań cen paliw kopalnych i energii cieplnej
    • Możliwość integracji z instalacją fotowoltaiczną dla jeszcze większych oszczędności
  • Bezobsługowość i redukcja kosztów operacyjnych
    • Brak konieczności obsługi systemu przez palacza – pełna automatyzacja
    • Eliminacja kosztów utrzymania kotłowni i infrastruktury do przechowywania opału
    • Koniec z logistyką zakupu, transportu i magazynowania surowca opałowego
  • Aspekty ekologiczne i regulacyjne
    • Brak emisji lokalnych – czyste powietrze wokół budynku
    • Ominięcie przyszłych kosztów związanych z ETS 2 (system handlu emisjami CO₂)
    • Wsparcie rządowe i dostępne dofinansowania, w tym grant OZE pokrywający 50% wartości netto inwestycji

DARMOmodernizacja - docelowe rozwiązanie transformacji energetycznej budynków wielorodzinnych bez wzrostu kosztów.

Tomasz Walczak
  • Zależność energetyczna
  • Transformacja energetyczna
  • Europejski zielony ład i ETS 2 redukcja uprawnień do emisji CO2

DARMOmodernizacja - technologia i korzyści płynące z jej wdrożenia, metody na finasowanie bez wkładu własnego oraz case study.

Nowe wyzwania dla zarządców – jak uniknąć błędów i optymalizować zarządzanie nieruchomościami?

 
Agnieszka
Pietrak
Marcin
Banasiak
Paweł
Ciejkabr
Eksperci DomBest omówią kluczowe wyzwania, przed którymi stoją zarządcy nieruchomości w 2025 roku. Podzielą się praktyczną wiedzą, która pomoże skuteczniej zarządzać budynkami, redukować koszty i unikać problemów wynikających ze zmieniających się regulacji. Przedstawimy konkretne rozwiązania, dzięki którym Twoja praca stanie się łatwiejsza, a wspólnota bardziej efektywna.
 
  • Najczęstsze błędy zarządców – dowiedz się, jak dostosować się do nowych przepisów i skutecznie optymalizować wydatki wspólnoty.
  • Niższe rachunki za wodę – odkryj, jak wyeliminować nieścisłości i zredukować koszty rozliczeń.
  • Zmiany techniczne a obowiązki zarządców – poznaj najnowsze zmiany w prawie budowlanym i technicznym oraz ich wpływ na Twoje obowiązki jako zarządcy.
  • Optymalizacja księgowości – dowiedz się jak radzić sobie z brakami kadrowymi w księgowości i skutecznie rozliczać media oraz podatki.
  • Gotowe rozwiązania na Twoje wyzwania – skorzystaj ze sprawdzonych metod DomBest i działaj pewnie, bez ryzyka błędów i opóźnień.
Nie trać czasu na skomplikowane procedury – zyskaj konkretne wskazówki, które od razu usprawnią Twoją pracę!

Kompaktowe magazyny ciepła z precyzyjną automatyką – brakujący element w układance oszczędnego, nowoczesnego ogrzewnictwa

Piotr Banaś
  • Dlaczego magazyny ciepła są kluczowym elementem w wykorzystaniu najtańszych źródeł energii
  • Jakie korzyści wnosi magazyn ciepła współpracując z innymi źródłami ciepła
  • Jak system wybiera w ciągu doby najtańsze źródło energii aby zagwarantować za najniższą cenę ogrzanie wody dla budynku i mieszkańców
  • Jak obniżyć koszty podgrzewania wody o 40% nawet dla wspólnot, które z różnych przyczyn nie skorzystają z pełnego dofinansowania do termomodernizacji i wymiany źródeł ciepła

Wyzwania stojące przed Spółdzielniami i Wspólnotami Mieszkaniowymi i źródła ich finansowania

Kamil Skonieczny
  • Audyt energetyczny jako przepustka do dofinansowania
  • Źródła finansowania termomodernizacji i OZE

Nowa paleta kolorów tynków i farb elewacyjnych Weber „4 strony światła”

Konrad Dzienis
  • Technologia Weber Aquabalance – zadbana fasada przez lata oraz produkty do czyszczenia i renowacji elewacji

  • Marka Maris – płynne membrany do hydroizolacji i zabezpieczenia balkonów i tarasów

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE KONGRESU:

 
  • Najciekawsze tematy zaprezentowane przez najlepszych prelegentów – zaproszeni eksperci to praktycy, którzy doradzają zarządcom i właścicielom nieruchomości, jak radzić sobie z pojawiającymi się problemami. Na kongresie opowiedzą nam o nowościach prawnych i zmianach, które każdy zarządca powinien znać.
  • Udział w kongresie jest bezpłatny – redakcja czasopisma Mieszkanie i Wspólnota zaprasza na udział w całkowicie bezpłatnym kongresie. Nie czekaj, zapisz się już dzisiaj!
  • Zostaw nam swojego maila – pamiętaj, żeby podczas rejestracji podać prawidłowy adres e-mail. Na wskazanego maila tuż przed kongresem otrzymasz link do wydarzenia online.
  • Certyfikat dla każdego uczestnika – po wydarzeniu otrzymasz zaświadczenie w wersji online, potwierdzające Twoje uczestnictwo w kongresie.

Nasi Prelegenci

 
Klaudyna Jarzec-Koślacz

Radczyni prawna, licencjonowany pośrednik nieruchomości Specjalizuje się w prawie nieruchomości. Zajmuje się szczegółową analizą stanów prawnych (due diligence) i doradza wspólnotom i spółdzielniom mieszkaniowym, przedsiębiorcom z branży budowlanej, deweloperom, pośrednikom nieruchomości oraz inwestorom. Uczestniczy w transakcjach związanych z obrotem nieruchomościami, takimi jak umowy sprzedaży, przedwstępne, warunkowe, najmu (w tym umowy z centrami handlowymi), dzierżawy oraz kontrakty z generalnymi wykonawcami i architektami. Autorka wielu publikacji prasowych. www.klaudynajarzeckoslacz.pl

adw. Andrzej Kulak

Adwokat, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, gdzie ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji oraz stosunki międzynarodowe na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Od 2011 roku współpracuje z wiodącymi poznańskimi kancelariami. W praktyce zawodowej zajmuje się sprawami z zakresu prawa cywilnego oraz gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów prawnych dotyczących nieruchomości oraz procesu budowlanego. www.kulak-kancelaria.pl

Rafał Ostrowski

Główny księgowy spółdzielni mieszkaniowej zarządzającej zasobami własnymi i wspólnotami. Doradca podatkowy, posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami.

Łukasz Kuczek

Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w firmie Weles. Łączy wieloletnie doświadczenie w branży IT z wiedzą i praktyką w zarządzaniu nieruchomościami.
Specjalizuje się w optymalizacji procesów administracyjnych, technicznych i księgowych w systemach Weles3 oraz Weles3.pro, koncentrując się na rozwoju, automatyzacji działań i zwiększaniu efektywności.

Joanna Ziemska-Tomaszewska

Przedsiębiorczyni z ponad 20 letnim doświadczeniem zarówno w korporacjach jak i własnej działalności. Właścicielka spółki Usługi Weles świadczącą usługi księgowe dla Zarządców Nieruchomości. Wieloletnia CFO Grupy LafargeHolicm w Polsce. Skuteczna managerka z akcentem na doprowadzanie spraw do końca. Wielka pasjonatka tworzenia efektywnych i zaangażowanych zespołów oraz optymalnych procesów w firmach.

Piotr Nizio

CEO, Co-Founder ParkCash
Specjalista z 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i sprzedaży projektów IT, od 5 lat, działający w obszarze rozwiązań technologicznych dedykowanych parkingom w nieruchomościach komercyjnych.

Rafał Lasocki

Inżynier Odnawialnych Źródeł Energii, Kierownik działu HVAC
 

Tomasz Walczak

Wiceprezes ds. Technologii, Euros Energy
Dr inż. Tomasz Walczak jest założycielem i wiceprezesem Euros Energy Sp. z o.o.. Specjalizuje się w obszarze efektywności energetycznej budynków. Posiada wieloletnie doświadczenie w systemach wentylacji z odzyskiem ciepła, pompach ciepła, instalacjach chłodniczych oraz systemach automatyki i sterowania. Jako prezes Euros Energy do 2020 roku prowadził szereg dużych projektów wdrożeniowych – m.in. maszynownię dostarczającą ciepło, ciepłą wodę użytkową i chłód do nowego budynku Muzeum Marszałka Józefa Piłsudzkiego w Sulejówku oraz instalację gruntowych pomp ciepła dla Bell Sp. z o.o. fabryka kosmetyków w Józefowie. Od kwietnia 2020 roku jako wiceprezes Euros Energy skupiał się na poszerzaniu innowacyjnych zastosowań pomp ciepła: zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i przemyśle (mleczarnia Turvita w Turna).

Agnieszka Pietrak

Samodzielna księgowa z dyplomem magistra finansów i rachunkowości. Od 6 lat specjalizuje się w kompleksowej obsłudze finansowo-księgowej nieruchomości. Doskonale zna specyfikę rozliczeń wspólnot – pomaga zarządcom w optymalizacji kosztów i zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami. Na co dzień wspiera klientów w bieżących rozliczeniach, windykacji należności oraz przygotowywaniu sprawozdań finansowych. Podczas swojego wystąpienia Agnieszka opowie o najczęstszych błędach księgowych we wspólnotach mieszkaniowych i podpowie, jak ich unikać, aby usprawnić rozliczenia i zyskać więcej czasu na bieżącą pracę zarządcy.

Marcin Banasiak

Ekspert w dziedzinie opomiarowania mediów z ponad 13-letnim doświadczeniem w sektorze ciepłowniczym. Jego bogata wiedza techniczna pozwala na skuteczne wprowadzanie nowoczesnych systemów pomiaru i odczytu danych, które znacząco usprawniają pracę zarządców i administratorów. Marcin pokaże uczestnikom, jak nowoczesne rozwiązania mogą przyczynić się do lepszego zarządzania zasobami, co jest kluczowe w dobie rosnących wymagań systemowych i oczekiwań zarówno zarządców, jak i mieszkańców.

Paweł Ciejka

Koordynator prac podwykonawców w PortalPRO oraz doświadczony zarządca nieruchomości, który przez lata pracował „po drugiej stronie” – bezpośrednio z mieszkańcami i wspólnotami. Doskonale rozumie codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się zarządcy. Obecnie wspiera klientów w organizacji przeglądów, napraw i bieżących prac konserwacyjnych, dbając o terminowość, jakość i sprawną komunikację z wykonawcami. Podczas wystąpienia Paweł opowie o tym, jak zarządcy mogą zoptymalizować techniczne utrzymanie nieruchomości, unikając opóźnień, stresu i nieprzewidzianych kosztów.

Piotr Banaś

Właściciel firmy Energia Nowa Sp. z o.o.

Kamil Skonieczny

Ekspert ds. efektywności energetycznej i odnawialnych źródeł energii z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie i realizacji projektów termomodernizacyjnych. Pracował jako Doradca Energetyczny w Ogólnopolskim Projekcie Doradztwa Energetycznego oraz w firmach zajmujących się OZE.
Obecnie pełni funkcję Menadżera ds. efektywności energetycznej i OZE w firmie ECDF Dotacje, gdzie wspiera klientów w pozyskiwaniu dofinansowań i realizacji projektów modernizacji energetycznej. Koncentruje się na audytach energetycznych i źródłach finansowania termomodernizacji budynków wielorodzinnych.

Konrad Dzienis

 

Ogłoszenie pozostałych prelegentów wkrótce!

KONGRES ZARZĄDCÓW NIERUCHOMOŚCI TO DOSKONAŁA OKAZJA DO ZDOBYCIA BRANŻOWEJ WIEDZY I ZADANIA PYTAŃ EKSPERTOM NIERUCHOMOŚCI!

 
Współpracujemy z cenionymi i znanymi w branży ekspertami, którzy poprzez merytoryczną treść wspierają zarządców nieruchomości i wspólnot mieszkaniowych w codziennej pracy.

ZAPISZ SIĘ BEZPŁATNIE

24 kwietnia 2025 r.

WEŹ UDZIAŁ ZA DARMO

 
Zapisz się na wydarzenie już dzisiaj i skorzystaj z bezpłatnego udziału. Powiadomimy Cię także o kolejnych edycjach.

29,99 zł

 
Jeżeli nie chcesz wyrazić zgody na przekazanie Twoich danych dla naszych partnerów, z którymi organizujemy ten webinar, możesz wziąć udział w wydarzeniu płatnie, bez rabatu.

TOP tematy Kongresu Szefów Produkcji

 
arrow_forwardAI na produkcji. Szansą czy zagrożeniem?
arrow_forwardJak wykorzystać Przemysł 4.0 w fabrykach?
arrow_forwardAutomatyzacja produkcji. Czy jest opłacalna dla każdego? Trendy na 2024 rok.
arrow_forwardRola menedżera produkcji w zarządzaniu zmianą w zakładzie. Jak przeprowadzić zakład i pracowników przez zmianę?
arrow_forwardKomunikacja na produkcji – jak rozmawiać, aby w pełni wykorzystać potencjał pracownika i uniknąć niezrozumienia?
arrow_forwardJak stworzyć organizację, w której partnerstwo i wartości firmowe mają sens i pracownicy czują się potrzebni w firmie?

PARTNERZY

 

Masz już bilet na Kongres,
ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!

Zaloguj się na swoje konto i dokup wybrany przez siebie warsztat!

KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń

 
BIURO OBSŁUGI KLIENTA

Współpraca i reklama

Małgorzata Kołodziejczak

malgorzata.kolodziejczak@forum-media.pl
tel. kom.: +48 536 511 449

Konferencja Drogowa

Budowa i utrzymanie nowoczesnych dróg samorządowych
Praktyczne rozwiązania i technologie w zarządzaniu infrastrukturą drogową
Zapraszamy przedstawicieli samorządów, zarządców dróg, projektantów i wykonawców inwestycji drogowych na wyjątkowe wydarzenie online. Poznasz aktualne regulacje prawne niezbędne w procesie inwestycyjno-budowlanym dróg, zgodnie z najnowszymi rekomendacjami Wzorców i Standardów (wg MI). Oferujemy skuteczne rozwiązania, trendy i nowe technologie dotyczące utrzymania infrastruktury drogowej oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego, uwzględniając ograniczone zasoby finansowe. Na rzeczywistych przykładach omówimy wykorzystanie odpadów w drogownictwie oraz inne trendy proekologiczne w budowie i utrzymaniu dróg. Przeanalizujemy również wpływ aktualnej sytuacji gospodarczej na przyszłe inwestycje drogowe oraz strategie radzenia sobie z wyzwaniami zarządców, prezentowane przez liderów branży drogowej.
linkedin

 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel: 61 66 55 800
tel kom: 536 077 338

Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00

 
@ Copyright 2024 Forum Media Polska